NABÍDKA

Cena: 4 500 000 Kč

Porsche 911 

Porsche 911 je nejznámější sportovní automobil značky Porsche a je považován za její ztělesnění. Aktuální modelovou řadou od roku 2019 je osmá generace, označená 992.

Porsche 911 má kruhové přední světlomety a šikmě skloněnou zadní část. Pohonnou jednotkou je výlučně šestiválcový plochý motor s protilehlými písty, tzv. boxer. Až do roku 1997 bylo pro použité motory charakteristické chlazení vzduchem. Automobil původně nesl označení 901 podle číselné řady projektů automobilky, ale kvůli konfliktu s firmou Peugeot bylo číslo záhy změněno na 911. První závodní verze tohoto automobilu byla Porsche 911 carrera. Vyrábět se začal v roce 1964. Je to třídveřové kupé nebo částečně otevřený model s odnímatelnou střechou a bezpečnostním rámem targa, teprve v roce 1983 přibyl v modelové řadě také klasický kabriolet.


Cena: 1 000 000 Kč

BMW Isetta

.Isetta byla značka miniautomobilu, kterou představil v roce 1953 Renzo Rivolta, majitel italské firmy Iso SpA, původně specializované na výrobu chladniček. Vůz navrhli konstruktéři Ermenegildo Preti a Pierluigi Raggi, měl motor z motocyklu o výkonu 9,5 koňských sil, maximální rychlost 75 km v hodině, délku 2,3 metru, váhu 360 kg a tvar bubliny, vystupovalo se z něj předními dveřmi, v nichž byl také zabudován volant. Automobil se stal pro cenovou dostupnost a nízkou spotřebu pohonných hmot velmi populární, firma prodala licenci do Německa, kde Isetty úspěšně vyrábělo BMW, do Francie, Belgie, Španělska a Jižní Ameriky. Objevil se mj. ve filmech Usměvavá tvář a Lisabonský příběh. Zvyšování životní úrovně vedlo k poklesu zájmu o Isetty, jejich výroba byla ukončena v roce 1962. 

Tatra 603

Tatra 603 byl reprezentační osobní automobil, vyráběný automobilkou Tatra, národní podnik Kopřivnice v letech 1955 až 1975. "Šestsettrojka", jako nástupce Tatry 600 Tatraplan byla posledním vozem slavné řady osobních vozidel firmy Tatra s proudnicovou karosérií (prvním byla Tatra 77 z roku 1933). 

VW T1

.V roce 1950 se rozběhla sériová výroba už pod označením Transporter. Vůz byl přes jednoduchou konstrukci prostorný a spolehlivý, poháněn byl čtyřválcovým, čtyřtaktním, vzduchem chlazeným benzínovým motorem s protilehlými válci ("Boxer"), převzatým z vozu VW Brouk. V roce 1954 už byl vyroben stotisící kus. Výroba probíhala zpočátku ve Wolfsburgu, od roku 1956 i v Hannoveru. V roce 1962 byl vyroben miliontý kus. 

Fiat 500

Fiat 500, označovaný také jako Nuova 500, je malý osobní automobil vyráběný italskou automobilkou Fiat mezi lety 1957 až 1975. Nástupce úspěšného modelu Fiat 500 Topolino se stal díky svým módním zakulaceným tvarům, malým rozměrům a nízké ceně jedním z nejúspěšnějších lidových vozů. Za 18 let produkce sjelo z výrobních pásů přes 3 500 000 exemplářů a dokázalo tak doslova postavit velkou část Itálie na kola, stejně jako Ford T počátkem 20. století Ameriku.

Fiat 500 byl v roce 1975 nahrazen modelem Fiat 126, který se prodával souběžně s modelem 500 od roku 1972. V roce 2007 (tedy 50 let od zahájení výroby původního modelu) byl uveden na trh nový retro model také s označením Fiat 500, ale konstrukčně velmi odlišný.

VW Brouk

Volkswagen Typ 1, spíše známý pod názvem Brouk, je lidový vůz vyráběný německou automobilkou Volkswagen v letech 1938 až 2003. Název Brouk (v anglicky mluvících zemích Beetle, německy Käfer) vznikl jako lidová přezdívka a až později (v USA od srpna 1967) se začal používat jako oficiální jméno modelu. V některých zemích (např. ve Velké Británii) se však nikdy jméno Beetle oficiálně nepoužívalo. V roce 1998 představil VW nový model New Beetle (je postavený na podvozku Volkswagenu Golf IV) který designově navazuje na původního Brouka. 

FOTOGALERIE

Oldtimers | Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky